Quantcast

če

06

feb

2014

DX11 vs Mantle? [VIDEO] Štampa El. pošta
Napisao Dušan Srbljak, Feđa Drndarski   

API protiv API-a na Kaveri APU-u - Battlefield 4 Mantle patch

 

DX11 vs Mantle KaveriPre par dana smo predstavili AMD Kaveri, odnosno A10 7850K APU putem veoma detaljne recenzije. A10 7850K je doneo najbolje integrisane GPU performanse, i praktično je obezvredeo grafičke karte iz nižeg i nižeg/srednjeg cenovnog ranga. Ipak, i pored detaljne recenzije na čak 33 strane ostali smo Vam dužni verovali ili ne...

Svi koji su bar jednom odigrali neku ozbiljniju igru ili kupili neku pristojnu grafičku kartu su veoma brzo saznali da u toj igračkoj priči postoji i neki „DirectX“. DirectX API je razvijen od strane Microsofta, a trenutno je aktuelna 11.2 verzija ovog API-a (Application Programming Interface).

Ono što je Google u svetu pretraživača, to je DirectX u svetu API-a... Štaviše, DX se toliko odomaćio kao API da smo skoro zaboravili da ne mora obavezno da bude i jedini. Ipak, da li ste znali da i AMD razvija svoj API? Ukoliko niste, pred Vama je jedan uzbudljiv članak u kome ćemo na overklokovanom A10 7850K APU-u demistifikovati performanse AMD Mantle APU-a i direktno ga uporediti sa DX11.

 

 

Priča o tome šta je to API je kompleksna, a kada bi smo sada krenuli da Vam demistifikujemo sve, to bi bio poduži edukativni članak. Ipak, danas nećemo pričati o tome. On čemu ćemo posvetiti danas pažnju su trenutne performanse AMD Mantle API-a. Dobili smo dosta zahteva od čitalaca da uporedimo Mantle sa „ustoličenim“ DX11 API-em, a nekako nam se učinilo da je najbolje da krenemo sa poređenjem na A10 7850K APU-u i time zatvorimo skroz na skroz tu recenziju.

Ono što Vas treba da zanima kada je API u pitanju su performanse, odnosno, koji je API bolji, ili bolje rečeno brži (čitaj: bolje optimizovan). Kada se priča o boljoj optimizaciji, to u praksi znači da može da obezbedi veći broj slika po sekundi, odnosno tečniji rad neke igre.

Naš test sistem je bio ovako podešen:

 

kaveri-oc-shot T

 

Dakle, reč je o overklokovanom Kaveri APU-u, a s obzirom da je super popularni Battlefield 4 dobio od skoro AMD Mantle API podršku, bilo je zanimljivo videti da li ima poboljšanja performansi u odnosni na DirectX 11. Odlučili smo da Vam pripremimo video materijal koji će prikazati Oxide Games benchmark sa Mantle podrškom, kao i ponašanje Battlefield 4 video igre u dve rezolucuje, sa direktnim poređenjem performansi.

Battlefield 4 smo testirali na medium podešavanjima u HD ready, kao i u FullHD rezoluciji, dok smo u slučaju Star Swarm benchmarka pokrenuli Follow scenario sa najvišim mogućim detaljima. U kratkom video materijalu ispod možete videti kako izgledaju testirane igre u Mantleu sa grafikonom tj. poređenjem performansi između DX11 i Mantle API-a.

 

 

Kako ne želimo da Vam ništa sugerišemo (osim da se vidi da je Battlefield 4 vrlo igriv na Kaveriu), pozivamo Vas da diskutujemo o svemu na PCAXE forumu, ili u adekvatnoj temi na PCAXE Facebook stranici. Ipak, konstatovaćemo da AMD Mantle definitivno unosi svežinu, i svakako će na jedan ili na drugi način doprineti boljoj optimizaciji softvera, a samim tim i performansi u igrama. Početak ove priče itekako obećava!

 

Komentarišite na forumu...